torsdag 14 oktober 2010

BLOGG 6 COMMUNITIES

Bloggens uppgift gick ut på att integrera/ delta i minst två sociala platser/ communities på www. och sedan dokumentera detta på vår "fina" blogg.

Nice price!!!!HUR FASEN SKULLE DETTA GÅ?? Här sitter en som alltid har tagit stöd av barnen där hemma, med allt som har med en dator att göra. Hjäääääääääääääääääääääääääääääääääälp.

Efter att ha suttit ett flertal timmar kom jag äntligen fram till en sida som jag tyckte fick duga, men ni ska INTE tro att jag fick det att fungera. Teknisk har jag på något konstigt sätt alltid varit, med där ingår inte datorkunskap.
Linda J i gruppen dök upp som en liten ängel, och helt plötsligt sitter vi och chattar med några gubbar eller var det killar? Jag kan säga att den frustration som jag hade levt i under att flertal timmar, bara försvann.











Nästa steg var att ytterligare finna en sida att chatta på och kan man tänka sig, helt plötsligt dök vilda webben upp och hela problemet var löst.












Det som var nytt och roligast för denna gång, var att det var jag själv som stod bakom utmaningen. För det var verkligen så, en STOR utmaning.
Vad har jag då fått med mig från denna uppgift?

1, att våga testa på något nytt och utmana mig själv.
2, att våga göra det hemska, att ta kontakt med de okända som lever gömda bakom den svarta skärmen.
3, att släppa sin kontroll
4, ett gått skratt!!!!!!!

Hur jag plocka med mig något från denna uppgift,får framtiden visa. Men en sak jag inte kommer att glömma och som jag vet att jag har fått med mig var min känsla av frustration, och det är väl något jag alltid kommer att bära med mig. Så förhoppningsvis har detta gett mig en djupare förståelse, för hur någon kan känna och uppleva för något, som för dem kan vara främmande.

Tanken med denna uppgift var nog att få oss att reflektera över de verktyg vi kommer att stöta på och tillämpa i den pedagogiska verksamheten. Samt stärka och stimulera vår egen förståelse för verktyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar