söndag 3 oktober 2010

BLOGG 4 UTVECKLING

Jag vill nog påstå att fredagens diskussion om UTVECKLING var ofantligt givande. Tänk att ett ord som kan  stå för så mycket. Det som bland annat kom fram under vår gemensamma stund med "GURUN" Lars Åke Kernell, var att  utveckling kan stå för; Samhällsutveckling, moralisk utveckling, utveckling till att bli vuxen, personlig utveckling, lärarutveckling, vetenskaplig utveckling,segregationsutveckling, slumpmässig utveckling, bristen på utveckling, värderingen av  utveckling- det negativa/positiva. utveckling inom  medier, utvecklingen till att se den digitala identiteten m,m.
Det jag fick med  ur denna diskussion, är hur viktigt det är  att vara vaken och öppen för hur olika människor runt omkring mig är. Alla är vi olika individer och alla bär vi med oss olika upplevelser i vårt bagage. Sedan får vi inte glömma att samhället vi lever i idag , är i en ständig utvecklingsfas, och utifrån det måste vi vara medvetna om att vi alla måste vara flexibla i vår utveckling. Det gäller att vara medgörlig och inte bita sig fast i det sura äpplet. Orkar man inte detta, då "jäsekutt" är det dags, att plocka fram spaden och gräva sitt lilla hål på sju fot.
Härom dagen råkade jag slå på kanal 2, och precis då började programmet korrespondenterna  som kom att handla om könsapartheid. Snacka om tillbakagående utveckling. Jag rekommenderar verkligen att ni kollar detta. Jag var sååååååååååå arg efter programmet. Får det verkligen gå till på detta sätt, i dagens samhälle? Fy fasen!!!! http://svtplay.se/t/103500/korrespondenterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar