söndag 15 maj 2011

UTSTÄLLNINGSTEKNIK

- JAHA! DÅ BÖRJAR MAN NÄRMA SIG SLUTET PÅ  GESTALTNINGS UPPGIFTEN.

Den frustration man kände inför uppgiften har för mig försvunnit, svävat iväg upp i det BLå. Tänk att man kan känna en sådan glädje och förnöjdsamhet till att var en som sticker ut i vårt "normala" samhälle.
Här har man dag ut och dag in gått med en stävan till att vara så perfekt som möjligt.
Tänk om någon tidigare skulle komma fram till en och säga att man var annorlunda.  Hjälp så hemskt :(

När jag idag tar min följeslagare över axeln på morgonen, går jag igenom dörren med en förväntan om vad som kommer att hända.  Vill någon idag ge mig uppmärksamhet på att jag är annorlunda?  Kommer jag att ge någon glädje av att vara annorlunda? Jag vill  inte gömmas bland alla de andra strama perfekta människorna.

JAG VILL  VARA DEN EGNA PERSONEN!  igår, idag, imorgon.  FÖR ALLTID :)

Nu vill jag inte på något vis överdriva  känslan som jag bär inom mig just nu, men jag har under de veckor som har gått  kommit en lång bit in i förståelsen över mig själv som person. Tänk att en Röd  liten och nätt piedestal skulle hjälpa mig med det. psykologer släng er i väggen. Jag kommer alltid på något vis, låta piedestalen för alltid vara en dela av mig.

Fick härom dagen en liten men enkel fråga, av en kille:
- SKÄMS DU INTE?
-skulle jag det? undrade jag.
-JAG SKULLE DET,svarade killen.
- nä , det gör inte jag. Jag vill framförhålla mig och inte gömmas.

Hur vill jag redovisas min gestaltning?

Svårt fall som han sa; DR Dahlgren.
Min tanke är att jag under själva gestaltnings dagen kommer att bära  med mig det egna jaget Rudolf, tills jag anser att det är dags för mig att släppa taget.
Jag kommer även under tiden bära med mig  boken där alla mina tankar,  funderingar och upplevelser finns antecknade. Förhoppningsvis kommer situationer att även dyka upp under de sista timmarna som  går att anteckna.
Har funderingar om att alltid på något vis vara en del av mig. Ja ja, får väl se hur det blir med den saken.
Men som sagt; det känns som jag har landat och det är tillfredsställande.

väl mött mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar